تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید افزایش ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب در مشهد | ۴ همت سرمایه‌گذاری شهرداری برای پروژه‌های تولید پساب شهردار مشهد مقدس: امسال مدیران استان را برای افتتاح پروژه‌ها خسته خواهیم کرد + فیلم شهردار منطقه پنج مشهد: امروز در منطقه پنج، حاشیه شهر نداریم رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: سال ۱۴۰۴ سال شکوفایی پروژه‌های شهرداری است نمای رومی، بیماری معماری | گزارش شهرآرانیوز از چالش‌های امروز معماری شهری در مشهد توزیع حدود ۲ هزار تن کالای طرح تنظیم بازار در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: تمرکز ویژه بر مناطق حاشیه و اقشار آسیب‌پذیر در شورای ششم شهردار مشهدمقدس: باشگاه ویژه زوج‌های جوان مشهدی با هدف تقویت مهارت‌های زندگی راه‌اندازی شده است افتتاح ۴ مرکز نوآوری شهری در مشهد | بزرگداشت روز جهانی خلاقیت و نوآوری برگزار شد + ویدئو مدیران جدید فرهنگ‌سرا‌های شهرداری مشهد منصوب شدند + ویدئو ایستگاه شریعتی مشهد، پرازدحام‌ترین ایستگاه مترو مشهد شد | ساعات شلوغی مترو مشهد تشکیل دو شهر جدید در اطراف مشهد قطعی شد | تعیین‌تکلیف نهایی پرونده شهرستان بینالود در آینده نزدیک شاهد عینی توسعه مشهد در عهد مظفری | درباره کوچه «سرآسیا» که روزگاری محل اجتماع «اصحاب سراچه» بوده است خراسان رضوی رتبه‌ی اول کشوری در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قاچاقچی لوازم یدکی حدود ۴۴ میلیارد ریال جریمه شد توقیف ۴۲۰ خودرو حادثه‌ساز در جاده‌های خراسان رضوی (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) پروژه اتصال خیابان امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد تابستان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد
سرخط خبرها

۵۷ اتوبوس جدید در راه مشهد | میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۹/۲ سال است

  • کد خبر: ۹۴۳۳۸
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۵۷ اتوبوس جدید در راه مشهد | میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۹/۲ سال است
بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد قرار است تا پایان سال ۵۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ نوسازی ناوگان اتوبوس رانی با هدف افزایش کیفیت اتوبوس‌های فعال در خطوط، کاهش بار آلایندگی اتوبوس‌های فرسوده و رفاه حال شهروندان از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری مشهد در برنامه ریزی‌های شهری است.

ازاین رو هر سال تعدادی اتوبوس نو وارد چرخه فعالیت اتوبوس رانی می‌شود. امسال نیز تاکنون ۲۸ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل ونقل عمومی مشهد اضافه شده و بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد قرار است تا پایان سال ۵۷ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به این ناوگان اضافه شود.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آخرین اقدامات سازمان متبوعش درباره نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری مشهد گفت: هدف گذاری ما برای نوسازی ناوگان در سال ۱۴۰۰ با احتساب اتوبوس‌هایی که تا امروز وارد چرخه شده و اتوبوس‌هایی که قرار است در دو ماه آینده به ناوگان اضافه شود، ۸۵ دستگاه اتوبوس جدید است.

وی افزود: ازاین رو امسال براساس دو قرارداد با دو شرکت خودروساز، ۲۸ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته ایم و تا پایان سال نیز ۵۷ دستگاه اتوبوس دیگر به چرخه فعالیت اتوبوس رانی مشهد افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: نوسازی ناوگان در سال آینده به وضعیت آن زمان برمی گردد، زیرا اکنون شرکت‌های خودروساز قیمت اتوبوس سال آینده را اعلام نمی‌کنند؛ در این میان اگر بخواهیم امروز بهای اتوبوس را برای تحویل در سال آینده ببندیم، شرکت‌ها قرارداد نمی‌بندند، زیرا اتوبوس خودرویی تجاری است و قیمت گذاری دستوری ندارد و خودرو ساز قیمتش را برمبنای قوانین تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: به قطع خرید اتوبوس جدید برای سال ۱۴۰۱ در سال آینده در دستورکار مدیریت شهری است تا بتوان میانگین سن اتوبوس‌های شهری مشهد را در حد مقبولی تثبیت کرد؛ ازاین رو هدف گذاری حداقلی ما برای سال آینده خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید است.

نیشابوری در ادامه با بیان اینکه در شهر مشهد ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس فعال وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه مینی بوس و ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته در زمینه بازسازی ناوگان اقدامات خوبی انجام شده است و اتوبوس‌هایی که عمری بیش از ۱۰ سال داشته اند، در فرایند بازسازی پنج سال دیگر به عمرشان افزوده شده است؛ اکنون اتوبوسی در شهر مشهد وجود ندارد که دیگر امکان بهره برداری از آن وجود نداشته باشد؛ فرایند بازسازی اتوبوس هم به صورتی است که استاندارد‌های لازم در موضوع بازسازی از جمله بازسازی بدنه، داخل اتوبوس و موتور و گیربکس رعایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: البته باتوجه به اینکه در هر سال عمر ناوگان هم افزوده می‌شود، باید اتوبوس‌هایی را که به سن ۱۴ یا ۱۵ سال رسیده اند، از رده خارج و اتوبوس جدید جایگزین آن کنیم.

وی افزود: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۲/۹ سال است و اگر عمر مفید یک اتوبوس را ۱۲ سال بدانیم، میانگین عمر ایده‌آل برای ما ۶ سال است؛ در مجموع وضعیت اتوبوس رانی شهر مشهد در مقایسه با دیگر کلان شهر‌ها بسیار خوب است، اما هدف ما همچنان نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->