پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

۵۷ اتوبوس جدید در راه مشهد | میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۹/۲ سال است

  • کد خبر: ۹۴۳۳۸
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۵۷ اتوبوس جدید در راه مشهد | میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۹/۲ سال است
بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد قرار است تا پایان سال ۵۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ نوسازی ناوگان اتوبوس رانی با هدف افزایش کیفیت اتوبوس‌های فعال در خطوط، کاهش بار آلایندگی اتوبوس‌های فرسوده و رفاه حال شهروندان از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری مشهد در برنامه ریزی‌های شهری است.

ازاین رو هر سال تعدادی اتوبوس نو وارد چرخه فعالیت اتوبوس رانی می‌شود. امسال نیز تاکنون ۲۸ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل ونقل عمومی مشهد اضافه شده و بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد قرار است تا پایان سال ۵۷ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به این ناوگان اضافه شود.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آخرین اقدامات سازمان متبوعش درباره نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری مشهد گفت: هدف گذاری ما برای نوسازی ناوگان در سال ۱۴۰۰ با احتساب اتوبوس‌هایی که تا امروز وارد چرخه شده و اتوبوس‌هایی که قرار است در دو ماه آینده به ناوگان اضافه شود، ۸۵ دستگاه اتوبوس جدید است.

وی افزود: ازاین رو امسال براساس دو قرارداد با دو شرکت خودروساز، ۲۸ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته ایم و تا پایان سال نیز ۵۷ دستگاه اتوبوس دیگر به چرخه فعالیت اتوبوس رانی مشهد افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: نوسازی ناوگان در سال آینده به وضعیت آن زمان برمی گردد، زیرا اکنون شرکت‌های خودروساز قیمت اتوبوس سال آینده را اعلام نمی‌کنند؛ در این میان اگر بخواهیم امروز بهای اتوبوس را برای تحویل در سال آینده ببندیم، شرکت‌ها قرارداد نمی‌بندند، زیرا اتوبوس خودرویی تجاری است و قیمت گذاری دستوری ندارد و خودرو ساز قیمتش را برمبنای قوانین تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: به قطع خرید اتوبوس جدید برای سال ۱۴۰۱ در سال آینده در دستورکار مدیریت شهری است تا بتوان میانگین سن اتوبوس‌های شهری مشهد را در حد مقبولی تثبیت کرد؛ ازاین رو هدف گذاری حداقلی ما برای سال آینده خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید است.

نیشابوری در ادامه با بیان اینکه در شهر مشهد ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس فعال وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه مینی بوس و ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته در زمینه بازسازی ناوگان اقدامات خوبی انجام شده است و اتوبوس‌هایی که عمری بیش از ۱۰ سال داشته اند، در فرایند بازسازی پنج سال دیگر به عمرشان افزوده شده است؛ اکنون اتوبوسی در شهر مشهد وجود ندارد که دیگر امکان بهره برداری از آن وجود نداشته باشد؛ فرایند بازسازی اتوبوس هم به صورتی است که استاندارد‌های لازم در موضوع بازسازی از جمله بازسازی بدنه، داخل اتوبوس و موتور و گیربکس رعایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: البته باتوجه به اینکه در هر سال عمر ناوگان هم افزوده می‌شود، باید اتوبوس‌هایی را که به سن ۱۴ یا ۱۵ سال رسیده اند، از رده خارج و اتوبوس جدید جایگزین آن کنیم.

وی افزود: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۲/۹ سال است و اگر عمر مفید یک اتوبوس را ۱۲ سال بدانیم، میانگین عمر ایده‌آل برای ما ۶ سال است؛ در مجموع وضعیت اتوبوس رانی شهر مشهد در مقایسه با دیگر کلان شهر‌ها بسیار خوب است، اما هدف ما همچنان نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->